امروزه، بانکها با حساسیت خاصی از مفاهیم بازاریابی استفاده میکنند و با افزایش رقابت، بر این حساسیت افزوده شده است. وضعیت رقابتی جدید به نهضتی نو در عرصۀ جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریانموجود و افزایش توانمندیهای مدیران و کارکنان در جهت ارتقای توانمندی رقابتی بانک تبدیل شده است. توسعۀ کمی و کیفی بانکهای خصوصی به فضای رقابتی کسبوکار بانکی شدت بیشتری بخشیده و بازاریابی را به عنوان نیاز اساسی بانکها مطرح کرده است.
1- از هر گروه یک نماینده انتخاب میشود. 2- این فرد باید با ایما و اشاره یک مفهوم علمی را نشان دهد. 3- او میتواند از فرد دیگری برای نشان دادن مفهوم مورد نظر کمک بگیرد. در این صورت، خودش نباید در حدس زدن آن مفهوم، مشارکت کند. 4- اگر آن کلمه، درست حدس زده شود، نوبت به کلمه بعدی میرسد.
مفهوم کلیدی رهبری: رهبران به خوبی با دیگران ارتباط برقرار میکنند و حتی میتوانند خارج از چارچوبهای همیشگی فکر کنند. آنها در مواجهه با چالشها، پشتکار به خرج میدهند.
مفاهیم علمی/ریاضی بازی: کلمات علمی
وسایل/ابزار مورد نیاز: فهرست کلمات علمی
زمان مورد نیاز: 5 دقیقه به ازای هر تیم (کل زمان مورد نیاز به تعداد تیمها بستگی دارد.)
هدف بازی: هر گروه تلاش میکند در زمان تعیین شده، بیشترین تعداد کلمات را به صورت صحیح حدس بزند( مثلا در طی یک دقیقه)
سعی کنید با استفاده از اعضای تیمتان یک سلول را با همه اجزایش (هسته سلول و غیره)، همچنین یک ویروس برای حمله به سلول تشکیل شده توسط تیم مقابل تشکیل دهید. تلاش کنید در عین حال که از ویروس خود در مقابل تیم رقیب مراقبت میکنید، ویروس متشکل از اعضای تیم مقابل را تحت محاصره درآورید. گلبولهای سفید باید ویروس را تحت محاصره خود در آورند.
مفاهیم رهبری: رهبران در مسیری که با اعضای گروه خود طی میکنند، از اعضاء مراقبت و به آنها توجه میکنند. رهبران پذیرای تنوع (نژادی سنی، قومی و غیره) در میان اعضای گروه خود هستند.
مفاهیم ریاضی/ علمی: سلولها و ویروسها
زمان مورد نیاز: 20 دقیقه
وسائل/ تجهیزات مورد نیاز: فضای باز گستردهای که خطوط مرزی در آن مشخص شده است.
هدف بازی: هر گروه تلاش میکند به طور موفقیتآمیزی از ویروس خود که به سلولهای تیم مقابل حملهور شده، محافظت کند. همچنین سعی میکند از سلول خود در مقابل هجوم ویروس تیم رقیب مراقبت کند.
یکی از حوزه های ملموس بهرهگیری از رنگ، پوشاک است. اغلب افراد در خرید پوشاک به رنگ توجه خاصی دارند و بر اساس سلیقه، رنگ دلخواه خود را انتخاب میکنند. اما لباس، کفش و در مجموع، تمامی پوشیدنیها ارتباط گستردهای با مد دارند.
BMI View: The autos sector will be one of the biggest beneficiaries of the lifting of sanctions in 2016, as the consumer base has shown its preference for Western brands. The improved outlook for infrastructure project financing is also supportive for the commercial vehicle segment.
وفادارسازی مشتریان روشی در بازاریابی است که باعث می شود شخصیت حقیقی و اعتیاری مشتریان حفظ شود و در نتیجه باعث تکرار خرید توسط مشتری گردد. از اینرو یکی از روشهای ثابت و پرکاربرد است که سالها مورد استفاده قرار میگیرد. این روش از این جهت دارای اهمیت است که باعث رشد یک کسب و کار یا تجارت میشود، طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه افزایش 5 درصدی در میزان وفاداری مشتریان، 25 الی 95 درصد سودآوری برای شرکت و سازمان خواهد داشت. در نتیجه برای وفادارسازی مشتریان باید روشی اتخاذ گردد که ارائه خدمات و همچنین گفتگو با مشتریان تسهیل گردد.
وفادارسازی مشتریان روشی در بازاریابی است که باعث می شود شخصیت حقیقی و اعتیاری مشتریان حفظ شود و در نتیجه باعث تکرار خرید توسط مشتری گردد. از اینرو یکی از روشهای ثابت و پرکاربرد است که سالها مورد استفاده قرار میگیرد. این روش از این جهت دارای اهمیت است که باعث رشد یک کسب و کار یا تجارت میشود، طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه افزایش 5 درصدی در میزان وفاداری مشتریان، 25 الی 95 درصد سودآوری برای شرکت و سازمان خواهد داشت. در نتیجه برای وفادارسازی مشتریان باید روشی اتخاذ گردد که ارائه خدمات و همچنین گفتگو با مشتریان تسهیل گردد.
روزي روزگاری به وزیر حاكم شهر خبر رسید که حاکم دستور داده تا باغبان قصر را در ميدان شهر گردن بزنند. وزير كه مردي خردمند بود پيش حاكم رفت تا با حاکم صحبت کنه و جان باغبان درمانده رو نجات بده.
تلفن هوشمند به انگلیسی:Smartphoneبه گوشی همراهیگفته میشود که تواناییهای پیشرفته تر و قدرت محاسبات بیشتر از «تلفن مرکب» ارائه میدهد. گوشیهای هوشمند گوشیهای موبایل پیشرفته با قابلیتهای خاص و کاربردهایی نظیر کامپیوترهای شخصی (PC) هستند. اما لازم است ذکر شود که بدانید نمیتوانند به قدرت کامپیوترها کار کنند. بیشتر گوشیهای هوشمند دارای دوربین هستند.
بازار اسباببازی یکی از بازارهایی است که در سالیان اخیر گسترده شده است. اسباببازی وسیلهای برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان است که به قصد بازی و سرگرمی تولید میشود و به وسیلۀ توزیعکنندگان در اختیار عموم گذاشته میشود. یکی از مسائل مهم طراحی اسباببازی برا پایۀ جنسیت مخاطب است. بلیکمور و سنترز اسباببازیها را در پنج طبقۀ جنسیتی دستهبندی کردهاند.